03:20
25 november 2020

Expired: Crisiscommunicatie: zet je ontvanger centraal

Hoe raar is het als iedereen over je praat en jij zwijgt zelf in alle talen? Denk je dat de bui vanzelf overwaait als je je maar stil houdt? Think again! Je moet de online bühne op met je boodschap. En wees vooral eerlijk en empathisch. Dat is het advies van Gonda Duivenvoorden en Carine Portengen (Hoofd Communicatie bij Politie). Vorige maand deelden zij hun wijze lessen bij de bijeenkomst van USG Professionals over crisiscommunicatie.

Gonda Duivenvoorden: “Bij crisiscommunicatie heb je altijd te maken met organisaties en medewerkers die bang zijn. Dat je niets mag zeggen is achterhaald. Bestuurders denken dat ze problemen onder de pet kunnen houden. Maar je kan informatie niet achterhouden, het komt toch wel naar buiten. Dat gaat heel snel, mensen delen online meningen en foto’s. Wat wil je dan nog beheersen? Die macht heb je helemaal niet.”

Lees verder via

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *