04:43
27 april 2024

7 tips om als overheid online te communiceren met burgers die dat niet willen

7 tips om als overheid online te communiceren met burgers die dat niet willen

Systemen als MijnOverheid en de Berichtenbox stimuleren overheden digitaal te communiceren met burgers. Maar burgers zijn niet verplicht om deze systemen te gebruiken. Hoe moet je als gemeente hiermee omgaan? Een gemeente is verantwoordelijk voor alle inwoners en heeft daarmee automatisch met een divers publiek te maken. Diversiteit in leeftijd, geslacht, opleidingsniveau, beroep en taalvaardigheid zorgen ervoor dat een gemeente niet op één manier kan communiceren. Websites en flyers worden in verschillende talen gemaakt en ook voor blinden en doven moet alle informatie toegankelijk zijn. Digitalisering maakt dit enerzijds makkelijker, maar kent ook zijn beperkingen. Hoe bereik je namelijk de doelgroep die nog niet toe is aan online communiceren met de gemeente?

Lees verder via JouwGemeenteMijnGemeente

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *