08:36
23 mei 2019

Cliëntervaringsonderzoeken zijn meer dan een verplicht nummer

Cliëntervaringsonderzoeken zijn meer dan een verplicht nummer

Gemeenten zijn verplicht om ieder jaar ervaringen van hun Wmo-cliënten in kaart te brengen. De VNG heeft hiervoor, in samenwerking met andere partijen, een vragenlijst bestaande uit 10 vragen opgesteld, die sinds 2016 onder Wmo-cliënten wordt uitgezet. De data uit deze onderzoeken worden gepubliceerd op waarstaatjegemeente.nl, zodat gemeenten de resultaten met elkaar kunnen vergelijken.

In 2018 voerde BMC deze verplichte Wmo-onderzoeken uit voor meer dan 80 gemeenten. Om een totaalbeeld te krijgen analyseerde BMC de gegevens van alle gemeenten waarvoor zij onderzoek heeft gedaan.

Lees verder via sociaalweb.nl

Meer leren over toezicht in transitie? Leren over hoe je het burgerperspectief en het perspectief van de professional integreert in je toezichtbeleid en praktijk (en niet alleen in de zorg)? Kom 20 maart naar het Nieuwspoort Seminar ‘Toezicht in Transitie 2019 – Perspectieven op toezicht’ met o.a prof. dr. Ian Leistikow (EUR en IGJ) , Martin de Bree (Erasmus School of Management), Annemarije Schoonbeek (Colegal), Paul van Dijk (zelfstandig adviseur), Wilma Boevink (Universiteit Maastricht en Trimbos-instituut), Olof King (Consumentenbond) en Petra Reulings (Toezicht Sociaal Domein).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *