12:37
25 april 2024

Hoe kan social media effectief worden ingezet bij de crisiscommunicatie

Hoe kan social media effectief worden ingezet bij de crisiscommunicatie

In 2011 en 2014 deed ik een uitgebreid onderzoek naar het gebruik van social media tijdens crisiscommunicatie. De volgende hoofdvraag stond centraal tijdens mijn onderzoek: ”Hoe kan social media effectief worden ingezet bij de crisiscommunicatie?” De resultaten van mijn onderzoek kan je in deze blog lezen.  

Inzet van social media tijdens crisiscommunicatie
Om eigen berichtgevingen zo breed mogelijk te kunnen verspreiden moet een organisatie zich allereerst vooral richten op de gebruikers, ook wel de beïnvloeders genoemd, die door veel mensen online gevolgd worden en interessant zijn voor anderen. Daarnaast is het van belang dat de volgende 3 generieke fasen van crisismanagement gehanteerd worden: voorfase, acute fase en nazorgfase.

Lees verder via maryayaqin – Hoe kan social media effectief worden ingezet bij de crisiscommunicatie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *