07:42
02 mei 2024

Creatief werven voor toezichthouders

Creatief werven voor toezichthouders

Genoeg nieuwe mensen vinden, dat is een grote uitdaging voor veel toezichthouders. Een krappe arbeidsmarkt, onbekendheid en imagoproblemen zijn vaak de oorzaken. Wie succesvol wil werven, moet creatief zijn. Onderzoeker Carina Schott vertelt welke kansen er liggen. En de Noordelijke Omgevingsdiensten laten zo’n creatieve oplossing zien.

“Veel toezichthouders kampen met een imagoprobleem”, stelt Carina Schott. Zij is universitair docent aan de Universiteit Utrecht en doet onderzoek op het snijvlak van openbaar bestuur en personeelsbeleid in de publieke sector. “Dat probleem hangt vaak samen met stereotypen over de publieke sector. Dat je in een bureaucratische omgeving terechtkomt bijvoorbeeld. Of dat ambtenaren lui zijn. Het zorgt er ook voor dat mensen het niet eens overwegen om bij een toezichthouder te werken, zelfs al volgen ze er de perfecte opleiding voor. Daar komt nog bij dat veel mensen niet eens weten van het bestaan van toezichthouders.”

Lees verder via toezine.nl

Meer leren over de ontwikkelingen en nieuwe invloeden op overheidstoezicht? Kom op donderdag 23 november, 7 december en 14 december naar de HCB Seminarreeks Toezicht in Transitie 2023 – Toezicht in verbinding met oa Prof. dr. Esther Versluis en Bart Snels.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *