05:09
27 oktober 2021

Burgerperspectief in het werk van de Rijksinspecties

Burgerperspectief in het werk van de Rijksinspecties
Het is Rijksinspecties de afgelopen jaren doorgaans goed gelukt zich meer te richten op burgers, in plaats van alleen op degenen die onder hun toezicht staan. Zo besteden zij in hun dienstverlening en contacten met burgers doorlopend aandacht aan ervaringen en klanttevredenheid. De Nationale ombudsman concludeert dit in zijn onderzoek naar de manier waarop Rijksinspecties het burgerperspectief een plek in hun werk geven. Wel kunnen zij de verwachtingen van burgers nog beter managen. Zo kunnen Rijksinspecties meer actief en structureel zichtbaar maken wat er met meldingen van burgers gebeurt en wat die opleveren. Het is Rijksinspecties de afgelopen jaren doorgaans goed gelukt zich meer te richten op burgers, in plaats van alleen op degenen die onder hun toezicht staan. Zo besteden zij in hun dienstverlening en contacten met burgers doorlopend aandacht aan ervaringen en klanttevredenheid. De Nationale ombudsman Reinier van Zutphen concludeert dit in zijn onderzoek naar de manier waarop Rijksinspecties het burgerperspectief een plek in hun werk geven. Wel kunnen zij de verwachtingen van burgers nog beter managen. Zo kunnen Rijksinspecties meer actief en structureel zichtbaar maken wat er met meldingen van burgers gebeurt en wat die opleveren.
Lees verder via de Nationale ombudsman
Meer leren over perspectieven op toezicht? Kom naar het door het Haags Congres Bureau georganiseerde Nieuwspoort Seminar Toezicht in Transitie 2019 op 20 maart in Den Haag met oa prof. dr. Ian Leistikow (Erasmus, IGJ).

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

15 − 12 =