De zes bedrijven die de bagageafhandeling op Schiphol regelen, moeten per direct hulpmiddelen inzetten voor medewerkers die zwaar sjouwwerk doen, heeft de Nederlandse Arbeidsinspectie bepaald. Daarbij moet het afhandelen van bagage in de bagagehallen volgens de inspectie binnen twee jaar geautomatiseerd dan wel gemechaniseerd te zijn.
Door een tekort aan personeel bij de bagageafhandeling op de luchthaven liepen vorig jaar vluchten regelmatig vertraging op. Koffersjouwers konden het werk niet meer aan en raakten overbelast. Daardoor raakten koffers vaak zoek en moesten passagiers lang wachten op hun koffers.
Nog steeds hebben de afhandelbedrijven grote moeite om voldoende personeel te vinden. Dat is een van de redenen dat Schiphol voor de periode tot en met de meivakantie nog beperkingen heeft ingesteld voor het aantal reizigers dat kan vertrekken.
Lees verder via ad.nl
Martijn Snoep, bestuursvoorzitter ACM is een van de sprekers op de geheel nieuwe 7e editie van het HCB Seminar Toezicht in Transitie – De rol van de toezichthouder bij veranderende verhoudingen tussen markt en overheid op 24 mei in de Grote Zaal van het Koninklijk Instituut van Ingenieurs in Den Haag. Verder met Angeline van Dijk, inspecteur-generaal van Rijksinspectie Digitale Infrastructuur (RDI), Prof. dr. (Karin) CG van Wingerde, Erasmus School of Law, Dr. A.M. (Meike) Bokhorst, Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid en Universiteit Utrecht en Paul van Dijk, zelfstandig adviseur. Georganiseerd door het Haags Congres Bureau. Korting voor oud deelnemers en leden Vide.