Albert Heijn erkent in de fout te zijn gegaan met duurzaamheidsclaims in de winkels. Toezichthouder ACM heeft de supermarktketen daarover op de vingers getikt.
“We zullen dat soort claims niet meer in onze winkels hangen”, zegt Albert Heijn-directeur Johan van der Zanden tegen NU.nl. “De duurzaamheidsregels van de ACM zijn goed en daar proberen we ons dan ook aan te houden.”
Volgens de Autoriteit Consument & Markt (ACM) gebruikte Albert Heijn in verschillende winkels de term “duurzaamste supermarkt” en baseerde het dit op onderzoek naar de beleving van consumenten en niet op concrete duurzaamheidsinspanningen. Dat was niet duidelijk genoeg. Bovendien was het onderzoek achterhaald.
“Het gaat hier om stickers in onze winkels. We hebben dat op een gegeven moment laten verwijderen, maar in vijf of zes winkels zijn die wel blijven hangen. Het is een menselijke fout. Daar heeft de ACM ons op aangesproken en inmiddels is alles verwijderd”, aldus Van der Zanden.
Lees verder via nu.nl
Op 20 november 2024 vindt de geheel nieuwe editie van het jaarlijks HCB Seminar Toezicht in Transitie plaats, deze keer over Versterking van Toezicht. Met o.a. Paul van Dijk. Kijk op de website van het Haags Congres Bureau.