Weekendjes weg, honderden euro’s aan bonussen, sportabonnementen of een auto van de zaak: alles wordt uit de kast gehaald om nieuwe medewerkers te werven in de kinderopvang. Of dit een duurzame oplossing is voor het personeelstekort? Daar zijn de meningen over verdeeld. ‘Als je mensen weghaalt bij een andere opvang, verschuif je het probleem.’
Met het groeiende personeelstekort in de kinderopvang is het begrijpelijk dat werkgevers ludieke acties bedenken om personeel te werven. RTL Nieuws somt verschillende ‘lokkertjes’ op. Zo belooft Jill Lamyns, directeur van de nieuwe bso De Plek in Muiderberg, 40 procent van de winst met het personeel te delen. Medewerkers krijgen onder meer een leasefiets of -auto van de zaak, bijscholing, kortingen op de kosten voor kinderopvang van hun eigen kinderen en het meeprofiteren van de winst. Zo lukte het om in deze tijd een nieuwe buitenschoolse opvang te openen, vertelt de directeur aan RTL Nieuws.
Lees verder via kinderopvangtotaal.nl
Op zoek naar inspiratie voor je team op de basisschool, kinderopvang of IKC? En hoe je daarbij klantenergie, medewerker-energie en kind-energie benut? Kom 15 maart naar Utrecht voor de Nationale Directeurendag Kinderopvang & Basisonderwijs 2022 – Energieke Klantgerichte Organisaties georganiseerd door het Haags Congres Bureau en ondersteund door BMK en VNK.