Patagonia-topman Ryan Gellert roept andere bedrijven op ook Facebook te boycotten. Hij doet dat na de onthulling van de Facebook Papers, documenten die zijn gelekt door een klokkenluidster die zouden moeten aantonen wat er allemaal mis is binnen het bedrijf.
Outdoormerk Patagonia stopte in juni vorig jaar met adverteren op Facebook. Het platform zou te weinig doen tegen de verspreiding van haatberichten en desinformatie over klimaatverandering en de democratie. Zestien maanden later staat Patagonia nog steeds achter de boycot, zegt ceo Gellert in een verklaring op de website.
Lees verder via retailtrends.nl
Wilt u meer leren van Robert van der Noordaa van Trollrensics en andere experts op het gebied van desinformatie en maatschappelijke onrust? Kom 1 december naar de HCB Masterclass ‘Omgang met desinformatie en maatschappelijke onrust’ op het Landgoed Beukbergen in Huis ter Heide, georganiseerd door het Haags Congres Bureau. Bekijk hier het volledige programma en schrijf u in.