Leerlingen op de basisschool en de middelbare school hebben hun tijdens de coronacrisis opgelopen leerachterstand nog niet helemaal weggewerkt. Uit nieuw onderzoek blijkt dat kinderen op de basisschool wel weer op het vereiste niveau begrijpend lezen. Opvallend is dat het Engels van middelbare scholieren beter is dan voor de twee jaar durende pandemie.
Maar op het gebied van rekenen en wiskunde blijkt het veel lastiger te zijn om de achterstand bij te spijkeren. “Leerlingen hebben moeite om tot leren te komen, ze zijn minder gemotiveerd en hebben moeite met plannen”, citeren onderwijsministers Wiersma en Dijkgraaf de conclusies van de onderzoekers.
Lees verder via nos.nl
Op zoek naar inspiratie voor je team op de basisschool, kinderopvang of IKC? En hoe je daarbij klantenergie, medewerker-energie en kind-energie benut? Kom 15 maart naar Utrecht voor de Nationale Directeurendag Kinderopvang & Basisonderwijs 2022 – Energieke Klantgerichte Organisaties georganiseerd door het Haags Congres Bureau en ondersteund door BMK.