01:26
11 april 2021

‘Facts & figures kinderopvang’ aanpassing stelsel

‘Facts & figures kinderopvang’ aanpassing stelsel

Informatiekit ‘Facts & Figures kinderopvang’

Deze informatiekit werd samengesteld door WOMEN Inc. met bijdragen van de BMK. De kit wordt gedeeld met journalisten en politici om hen te voorzien van duidelijke informatie; cijfers, feiten en onderbouwingen over mogelijke aanpassingen van een nieuwe stelsel. Wat zijn de kosten en wat zijn de baten? Welke cijfers zijn bekend op basis van onderzoek? Gaan ouders meer werken als kinderopvang voor hen vrijwel kosteloos wordt?

Daarnaast biedt de kit argumenten en een duidelijke onderbouwing voor de discussie over een toegangsrecht voor kinderopvang. In de kit is het interview met Loes Ypma (begin februari met de Volkskrant) opgenomen waarin zij helder uiteen zet hoe een nieuw stelsel eruit moet zien willen alle kinderen van 0 tot en met 12 jaar hiervan profiteren en waarom dit zo belangrijk is. En ook de brief aan de SER die we onlangs stuurden vormt onderdeel van de kit die breed gedeeld is met politici en de pers.

Lees verder via maatschappelijkekinderopvang.nl

Leren over doelgericht ontwerpen en inrichten van uw kinderopvang, basisschool en IKC? Kom 31 naar Rudolf Magnus in Utrecht en leer van Yvette Vervoort, Buro8020, Ineke Oenema, lector Early Childhood aan NHL Stenden Hogeschool, Joost Hillen, architect, j2o Architectuur, Simone Sorber, pedagogisch interieur ontwerp, Martin van Rooijen, pedagoog en promovendus, Universiteit voor Humanistiek te Utrecht en Carlijn Kramer, Projectmanager / adviseur Huisvesting & Vastgoed at Twynstra Gudde

Meer leren van Thecla Goossens, Loes van Wessum en Bregje Spijkerman over leiderschap? Kom naar de HCB Seminarreeks ‘Leiderschap in Kinderopvang, Basisonderwijs en IKC’ die start op 21 april.

U kunt ook eerst het introductie seminar volgen op 6 april getiteld ‘Pedagogisch Leiderschap – Leiding geven aan een lerende organisatie’ met Dr. Loes van Wessum.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *