08:07
29 november 2020

Boek Jeugdcriminaliteit Hoofdstuk in Inleiding in de pedagogiek

Boek Jeugdcriminaliteit  Hoofdstuk in Inleiding in de pedagogiek

Wat maakt de wetenschappelijke pedagogiek verschillend van praten over opvoeding, vorming, onderwijs en opleiding op feesten en partijen, aan de keukentafel, in de politiek en in de media? We worden om de oren geslingerd met de uitkomsten van het vele empirisch onderzoek. Discussies over het pedagogische zijn niet weg te denken uit het maatschappelijk debat. Iedereen heeft er wel een mening over en dat zovelen hierin geïnteresseerd zijn is een goede zaak. Maar er is een verschil tussen het verdiepend inzicht en het zich verantwoordend uitspreken van de gevormde pedagoog en wat de krant of het nieuws op radio, tv en internet met oneliners haalt.

In dit eerste deel van Inleiding in de pedagogiek passeert een brede selectie van thema’s en basisbegrippen de revue. Er is onder andere aandacht voor de pedagogische relatie, idealen, pedagogische verantwoordelijkheid, kinderrechten, jeugdcriminaliteit, kinderarmoede, neurowetenschap, gamification en sociale media, en radicalisering.

Deze in totaal tweedelige Inleiding in de pedagogiek, van de hand van auteurs uit Nederland en Vlaanderen, is bestemd voor studenten aan zowel hogescholen als universiteiten die zich willen verdiepen in de veelzijdige en complexe pedagogische problematiek.
De inhoud is zowel relevant voor degenen die hiertoe professioneel opgeleid worden als voor wie er in een andere opleidingscontext mee in aanraking komt. Het brede gamma aan thema’s dat de raakvlakken met andere (sub)disciplines ter sprake brengt, wordt aangevuld met een diepgaande bespreking van wetenschappelijke duidingen en vooronderstellingen.

Boek te bestellen bij; Boom test Onderwijs

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *