02:15
11 april 2021

10 bijzonderheden van een cybercrisis

Een IT incident wordt steeds sneller een crisis met impact op bedrijfscontinuïteit, gevolgen voor klanten en/of leveranciers en negatieve gevolgen voor de reputatie. Steeds vaker willen onze klanten dan ook het bestaande crisismanagement meer specifiek invullen voor ‘cyber.’ Het gaat daarbij vaak om uitval IT, verlies van gevoelige informatie of twijfels over de integriteit van belangrijke systemen (datamanipulatie). Of een combinatie hiervan als gevolg van een cyberaanval. Inmiddels heeft de helft van de crisisoefeningen die wij organiseren een cyber scenario. Ook vragen klanten hulp bij het vergroten van de awareness in de board, het samenbrengen van IT security en crisismanagement en bij het maken van een draaiboek of crisisplan voor cybercrises.

Lees verder via Abderrahman Kaouass en Marco Zannoni van het COT Instituut voor Veiligheids- en Crisismanagement

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *