Het Landelijk Meldpunt Zorg (LMZ) heeft in 2017 in totaal 6.885 klachten ontvangen. Dit zijn er meer dan in de jaren ervoor: in 2016 ontving het LMZ 6.455 klachten en in 2015 5.115 klachten. De meeste klachten gingen over ziekenhuiszorg, geestelijke gezondheidszorg (ggz) en verpleeghuiszorg.
Dit blijkt uit het Klachtbeeld 2017 van het Landelijk Meldpunt Zorg.
Het merendeel van de klachten (71 procent) ging vorig jaar over professioneel handelen, veiligheid en communicatie. Dit was ook het geval in 2016. Het LMZ ontving ook meer klachten over de subcategorie dossiervoering. Dit heeft volgens het meldpunt te maken met een hoger klachtenpercentage in de sector mondzorg. Het LMZ registreerde veel praktijken die zijn gesloten of waarvan tandartsen vertrokken zijn. De veelgehoorde klacht hierbij is dat patiënten daardoor geen toegang meer hadden tot hun dossier.
Lees verder via skipr.nl