Zorg- en welzijnsorganisaties bestoken hun cliënten met gestandaardiseerde vragenlijsten. De lijsten leveren weliswaar nuttige managementinformatie op, maar een werkelijke verbetering van de zorg begint bij het luisteren naar de verhalen van de cliënten zelf.
Ingevulde vragenlijsten bieden inzicht in de vraag of instellingen de dingen die ze doen, vanuit het organisatieperspectief goed doen. De bevindingen bieden handvatten om te beoordelen of de organisaties hun budgetten evenwichtig over de verschillende activiteiten verdelen en criteria om medewerkers op hun functioneren te beoordelen.
Lees verder via socialevraagstukken.nl
Leren over hoe je het burgerperspectief en het perspectief van de professional integreert in je toezichtbeleid en praktijk? Kom 20 maart naar het Nieuwspoort Seminar ‘Toezicht in Transitie 2019 – Perspectieven op toezicht’ met o.a prof. dr. Ian Leistikow (EUR en IGJ) , Paul van Dijk (zelfstandig adviseur), Wilma Boevink (Universiteit Maastricht en Trimbos-instituut), Olof King (Consumentenbond), Petra Reulings (Toezicht Sociaal Domein) en Martin de Bree (Rotterdam Business School)