In Fase NUL formuleren de toekomstige gebruikers van een gebouw voor kinderen gezamenlijke standpunten over de gewenste capaciteit binnen en buiten. Daarnaast gaat het over hoe en waar dit op de beschikbare kavel past, over traditioneel, luxe of ‘minder dan normaal’ bouwen en over welke ruimten ze wel en niet gaan en kunnen delen.
KLIK HIER om de publicatie in Schooldomein te downloaden
De maatschappij verandert, de toekomst laat zich moeilijk voorspellen. Duidelijk is wel dat er van kinderen andere kennis en vaardigheden worden verwacht en dat ouders steeds meer de zorg voor hun kinderen combineren met een baan. Het onderwijs verandert ook en steeds meer scholen zoeken de samenwerking met kinderopvang op om zo beter te kunnen aansluiten bij de vraag van ouders; een dag arrangement van 7 tot 19 dat bestaat uit onderwijs en een aanbod voor en na schooltijd. Samen met kinderopvang willen scholen een doorgaande ontwikkellijn realiseren zodat kinderen van 0 tot 13 jaar optimale ontwikkelingskansen krijgen.
Leren over doelgericht ontwerpen en inrichten van uw kinderopvang, basisschool en IKC? Kom 31 maart naar Rudolf Magnus in Utrecht en leer van Yvette Vervoort, Buro8020, Ineke Oenema, lector Early Childhood aan NHL Stenden Hogeschool, Joost Hillen, architect, j2o Architectuur, Simone Sorber, pedagogisch interieur ontwerp, Martin van Rooijen, pedagoog en promovendus, Universiteit voor Humanistiek te Utrecht en Carlijn Kramer, Projectmanager / adviseur Huisvesting & Vastgoed at Twynstra Gudde
Meer leren van Thecla Goossens, Loes van Wessum en Bregje Spijkerman over leiderschap? Kom naar de HCB Seminarreeks ‘Leiderschap in Kinderopvang, Basisonderwijs en IKC’ die start op 21 april.