Eneco gaat de woorden “sneller klimaatneutraal” uit reclame-uitingen verwijderen na een tik op de vingers van de ACM. Volgens de toezichthouder is de claim van het energiebedrijf mogelijk misleidend en vaag.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de afgelopen jaren vaker bedrijven aangepakt vanwege onduidelijke of te mooie duurzaamheidsclaims. Zo moest Albert Heijn eerder deze maand de claim “duurzaamste supermarkt” verwijderen.
In maart moest Booking iconen met groene blaadjes weghalen. Verder moest PLUS eind vorig jaar al het woord “klimaatneutraal” schrappen.
Eneco stelde in reclame-uitingen dat klanten samen met het energiebedrijf sneller toewerken naar klimaatneutraliteit. Het bedrijf meldt nu dat het die claim verwijdert op aandringen van de ACM.
Lees verder via nu.nl
Op 20 november 2024 vindt de geheel nieuwe editie van het jaarlijks HCB Seminar Toezicht in Transitie plaats, deze keer over Versterking van Toezicht. Met o.a. Paul van Dijk. Kijk op de website van het Haags Congres Bureau.