Zelfregulering voor gesponsorde content van vloggers
Er is Europese regelgeving op komst die de mogelijkheden voor toezicht op online sluikreclame en productplaatsing verruimt. Het Commissariaat voor de Media probeert vloggers ertoe te bewegen nu al kenbaar te maken of hun vlog reclame bevat. Vloggers geven dagelijks duizenden kinderen en jongeren inzicht in hun leven. Ze filmen wat ze eten, welke muziek ze luisteren, welke kleren ze dragen of welke producten ze gebruiken en delen die filmpjes op videosharingplatforms zoals Youtube. Grote vloggers hebben onder bepaalde groepen enorm veel invloed; de vaak jonge fans zien hun favoriete vlogger als een soort grote broer of zus en nemen daarom alles van hem of haar aan.Lees verder via ToeZineWilt u alle ins and outs weten van de regelgeving voor gemeenten? Kom luisteren en leren vanaf 22 maart in Nieuwspoort Den Haag, zie HCB Seminarreeks ‘De Juridische Gemeente’ en de Seminarreeks Toezicht in Transitie start 17 mei