12:46
27 november 2020

Expired: Waarom jongeren extremer reageren, generatie F nader bekeken

De huidige generatie jongeren vertoont opvallend gedrag in de klas. Ze kunnen zich slechts kort op iets focussen en abstract denken is een uitdaging. Verder overheersen extreme meningen van leerlingen tijdens discussies in de klas, die emotioneel worden verwoord en verdedigd. De uitkomsten van ons onderzoek wijzen er niet op dat jongeren radicaliseren of steeds dommer worden. De opvallende gedragingen zijn het gevolg van een onderliggende oorzaak: jongeren zijn gefragmenteerd.

Uit eigen Europees onderzoek blijkt dat de huidige generatie jongeren (8 – 18 jaar) opvallend gedrag vertoont in de klas, op steeds jongere leeftijd. Om te beginnen kunnen jongeren zich slechts kort op iets focussen. Verder overheersen extreme meningen van leerlingen tijdens discussies in de klas. Die worden door hen niet onderbouwd, maar emotioneel verwoord en verdedigd. Tenslotte is voor veel jongeren abstract denken een uitdaging.

Lees verder via FrankWhatching – Waarom jongeren extremer reageren, generatie F nader bekeken

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *