04:00
20 januari 2018

ProRail vergat bodem falende Kamperlijn te onderzoeken

ProRail vergat bodem falende Kamperlijn te onderzoeken

ProRail is ‘vergeten’ bodemonderzoek uit te voeren voordat de opdracht aan BAM werd gegund om de Kamperlijn op te waarderen. Bij testritten vlak voor oplevering stonden de bovenportalen te wiebelen bij een snelheid van 140 km per uur.

Treinen rijden nu noodgedwongen 100 km per uur en het nieuwe station Stadshagen wordt nog even overgeslagen. Geotechnisch onderzoeksbureau Ortageo en Hoogveld Sonderingen voeren komende twee maanden alsnog aanvullend bodemonderzoek uit om uit te zoeken of en waar de baan moet worden verstevigd.

Geen fraai begin
“Het was geen fraai begin, maar we werken aan een spoedig herstel en dat lijkt alsnog te lukken”, geeft woordvoerder Aldert Baas van ProRail toe. Hij bevestigt dat er vooraf onvoldoende bodemonderzoek is gedaan en dat ProRail verantwoordelijk is.

Lees verder via cobouw.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *