05:45
23 februari 2018

Klanten heroveren privacy

Klanten heroveren privacy

Bedrijven die correct handelen, behouden voldoende macht over cruciale data

2018 is het jaar van de privacy, het jaar waarin op 25 mei de aangekondigde overgangsperiode van GDPR afloopt.

Vanaf dat moment krijgen burgers, werknemers en klanten extra rechten. Belangrijker nog: iedereen zal zich meer bewust zijn van hoe het gesteld is met zijn privacy en krijgt een stok achter de deur om die privacy af te dwingen.

Europa zal sensibiliseringscampagnes opzetten om ons bewust te maken van de macht die wij krijgen over onze persoonlijke data.

Terwijl particulieren nu nog niet wakker liggen van GDPR, zijn de meeste bedrijven druk bezig om zich aan te passen aan de wetgeving. Het zou onverantwoord zijn om het niet te doen, maar hoe zullen ze reageren en zich positioneren zonder al die data die ze in hun macht hebben? Zijn bedrijven bereid om een deel van hun datamacht af te staan?

Lees verder via agconnect.nl

Meer leren over de AVG? Kom naar de Nieuwspoort Seminarrreeks ‘De Juridisce Overheid 2018’ die start op 27 maart 2018

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *